Sunday, August 2, 2009

Demam...demam..demam...

salam...

seminggu tak online. napa?...ahli umah aku diserang demam..bermula ngan aku, kimi then hubby...penatnya bila suma demam...yelah suma nak kan perhatian lebih. nasib baiklah aku cepat kebah..kimi seminggu tak g sekolah..demam panas..hubby plak seminggu gak MC coz batuk, demam n selsema...semalam coz risau ngan keadaan diaorang aku terus call adik aku yg keje kat wad kecemasan hospital tampin tuk buat blood test. alhamdulillah clear. tapi tu laa....still demam lagik...agaknya memang musim demam gamaknya..aku bukannya apa, cuma risau pasal Pendemik selsema babi tu..hari ni je dah 6 orang meninggal kan... so, agak risaulah gak...

haa...ni nak story satu citer yang agak membengangkan aku laa....citernya, hari khamis lepas aku bawak kimi n hubby yang nampak tak larat ke hospital putrajaya. Bahagian emergency laa...kitaorang g lepas maghrib. Biasalah kan..kena lalui kaunter saringan dulu...ok..fine...nak dapat saringan tu pun kena tunggu dalam sejam..takpelah...sabar... orang tak ramai mana pun gamaknya.. bila dipanggil tuk saringan, dalam bilik tu adalah sorang MA dan sorang nurse. soklan pertama dia, napa? aku pun cakaplah anak aku ni demam dah 4 hari, antibiotik dah abis makan still tak recover lagik... dia pun amik suhu,,,oo...38.5...nak tau MA tu cakap apa. Kak lain kali kalau demam jangan datang kat sini ye....ni hanya tuk emergency je.. aku dengar punya sakit telinga aku. Aku tanya laa...demam panas tak dikira emergency ke.. dia diam then cakap, lain kali akak g la bawak anak akak ke klinik..ooo....ooo..ooo..ni dah sampai tahap aku takleh terima.. nak2 dalam keadaan negara menghadapi satu penyakit berjangkit ni. So aku pun tanya, so, hospital ni hanya tuk orang dah separuh nak mati je ke...ops..terlebih sudah..tapi aku geram coz dia cakap cam org takde perasaaan... yelah orang lagi taknak g situ coz tau service mmg lambat, cuma aku nak pastikan takde simpton H1N1 tu kat family aku..tu je... hubby aku pun kena benda yang sama....amik suhu...38.7..terus MA tu suh balik.. besok g klinik katanya...aduh...sapa nak menjawab ni.. menteri kesihatan kata kalau sakit atau ada simpton terus g hospital....so?......

tapi alhamdulillah...hari ni kimi dah nampak ok skit..walaupun berat badan surut giler... besok maybe dah leh g sekolah kot...insyallah....

emm...dalam bengang2 ni...ada orang bagi hadiah plak.. hehehe.. actually MIL aku bagi bedsheet + comfoter..cantik gaklah bagi aku..dan smalam aku dapat satu lagik dari mak aku sendiri...benda yang sama...tapi gambar tak sempat nak amik...heheheh.. terima kasih daun keladi for both mak...:) :) :)

2 comments:

mamamy said...

hopefully semua nyer get well soon..wah!!!...bunga2 pink yg sungguh romantik

baayah said...

salam linda....
siannya, satu family demam ye...budak2 mcm kimi kalo demam, mesti badan pn susut...mcm kimi akak pn sama, br je lps baik dr demam... skrg ni akak cukup riso kalo bab demam2 ni, kn virus H1N1 ni tgh menular...riso tul...nauzubillah, moga2 dijauhkan malapetaka ni dr kita semua...amin...

** pesta bunga kt putrajaya tu seminggu, hr ahad (9hb) br abis..jd, ada masa lg kalo linda nk kesana...