Monday, August 17, 2009

Kenangan....

salam...

Cam biasa...hari ni bz seperti hari2 sebelumnya. Sejak ngaja kat sekolah ni rasanya masa bekerja tu full sensangat...tak sempat rasanya nak ngula..hehehhe..Hari ni ada pelancaran mengibarkan jalur gemilang peringkat sekolah. Dan disebabkan aku ketua panitia PSK dan KT, so menjadik t/jawab aku menyelaras program tu. alhamdulillah program berjalan lancar walaupun taklah se'grand' mana. Yang penting objektif tercapai. Dan yang lagik penting murid2 aku yang comel2 tu paham erti merdeka dan maha pentingnya perpaduan...

Emm...sejak dua tiga hari ni aku jumpa satu blog kawan lama. Actually blog yang aku ikut ni blog cikgu bad, seorang lecturer kat kolej Uniti. Aku dulu 5 tahun ngaja kat kolej uniti. Nampaknya melalui blog dia, banyak info pasal kolej yang aku dapat. macam2 perubahan dah berlaku.... Bagi aku kolej ni cukup istimewa. Ni lah tempat pertama aku bekerja as lecturer. Kolej ni banyak mengajar aku tentang hidup, erti persahabatan dan disinilah aku bina kareer sebagai pengajar. ops...banyak suka duka aku kat sini sebenarnya. Tetiba aku rasa rindu sangat ngan environment kolej. rindu ngan bayu laut. rindu ngan ketenangan persekitarannya. Rindunya nak ngaja budak2 besar... emm... pendek kata rindulah ngan suma yang ada kat kolej ni.. (ops..kalau k.nani baca ni mesti nak termuntah2...)ops..k.nani tu salah sorang kawan merangkap lecturer yang paling havoc kat sana. bagi sesapa yang mencarik tempat tuk belajar, aku mmg suggest kolej ni.


ni kampus pasir panjang....








dan ini plak kampus baru iaitu kampus tanjung agas...aku pun tak berapa nak sure samaada dah beroperasi atau belum....



No comments: