Sunday, June 17, 2012

SPPBS for KSSR

salam....

orang kata bila tang keje tak baik mengeluh.....tapi keje yang satu ni mmg buat suma orang mengeluh termasuklah aku... huhhuu... ni citer2 orang yang bergelar cikgu sebenarnya....

maybe ramai yang dah tau pasal kurikulum baru sekolah rendah....KSSR yang menggantikan KBSR tu... yang ada anak darjah 1 n 2 for sure taulah benda ni... atau masih blur2 lagik ngan pelaksanaannya pun aku tak tau laa... but tuk cikgu cikgi plak... nak kata blur tu taklah.... kitaorang ni ikut je.... selagik mampu... but yang membuatkan masalah kat kitaorang ni... sistem yang dibuat tuk key in mark (ataupun dalam kssr dipanggil band. takde dah markah2 cam dulu) sangat menyusahkan... susah nak tembus... hahahaha... maybe server yang kecik nak dibandingkan ngan penggunaan seluruh malaysia.. lembaga peperiksaan....do something....

aku ni bukanlah jenis org yang suka buat keje last minute... but tuk benda ni mmg tak leh siap2...aku nak key-in tuk 4 kelas yang mana satu kelas ada dekat 40 orang murid... nak masukkan satu mark tuk 1 budak makan masa dekat 15 minit....apa cer.. tu pun kot dapat masuk... asyik2 kuar status 500 error....fedap mak....

so, pagi ni memandangkan hari ni cuti israk mikraj bagi negeri2 yang amik...termasuklah mukim jajahan aku...noghori sembilan... hehehhe.. so aku bangun seawal kul 4 pagi tuk buat keje ni... alhamdulillah... dapatlah satu kelas... ops...ada 2 kelas lagik nak disiapkan.. larat ke cikgu cikgi nak bangun kul 3-4 pagi nak buat suma ni... aduhai.... pk-pk kan...dan selamat beramal.... hahahahha...



No comments: