Thursday, November 5, 2009

Hari kanak-kanak...

salam...

actually masa tengah menaip ni, badan masih terasa penat lagik... hati je meronta2 nak menaip... (galak je bunyinya ek..) hari ni ada sambutan hari kanak2 kat sekolah aku. tu pasal yang penat tu... macam2 aktiviti dirancang tuk hari kanak2. aku frust gaklah coz terlupa bawak kamera. nasib baik cikgu usop bawak dia punya dslr.. lehlah menumpang... hehehe..

disebabkan tak bawak kamera hari ni, gambar pun lom dicurik dari cikgu usop... so, aku tempek gambar masa pertandingan separuh akhir karaoke yang aku handle semalam.. acilah ek...







sebelum pertandingan karaoke ni, ada satu lagik program yang aku kena handle. program kitar semula sempena bulan bahasa..aduh... kerja bertimpa2. so, hasilnya..








kadang2 dalam kesibukan mengurus pelbagai aktiviti kat sekolah ni membuatkan aku terfikir, bukan lah mudah tuk jadik guru ni sebenarnya. Kalau dulu masa jadik lecturer kat koleh private, memang la susah coz nak ngaja budak besar. tapi keje yang aku perlu buat hanya berkaitan ngan mengajar je... tapi bila masuk sekolah ni.. bermacam2 perkara kena buat. dari sekecik2 sampai sebesar2 perkara. memang betul cakap2 yang aku dengar sebelum ni, clerical work terlalu banyak. kenkadang...dalam tak sedar, kerja utama (mengajar) sedikit terganggu dek kerja2 lain.. kadang2 terfikir gak.. mampu ke aku buat suma ni. entahlah ek.. buat masa skang ni, aku masih dalam proses belajar..belajar suma benda @ sekolah... hope aku boleh... chaiyok..chaiyok...

3 comments:

Dr Sofea J.Ann Tan said...

biler tgk comel jer..tapi nak ngaja tu mesti susah kan..
patutla ramai cikgu asyik dtg klinik MC jer...huhuhu :) tensyen !! :)

Dr Sofea J.Ann Tan said...

hahaha..xde ar..abg tu saje..

bukan good news... mungkin surprise..tungggguuuu...... :)

Ruziawati Bukhari said...

hi sofea!! surprise apa tu? aha!! :-)

linda... seronokkan jadi cikgu ni.. membina generasi yg akan datang.. tahniah bt u.. caiyok2!!

tq wish my anniversary..

u take care ok..