Saturday, June 20, 2009

Kimi.....

salam...

Hari ni pepagi lagik dah dikejutkan oleh berita kematian. Innalillah.. yang meninggal dunia ialah datuk saudara sebelah hubby. Terkejut gak dengar coz dia ni mmg tak dengar pun sakit. Rupa2nya cuma sesak nafas.. semoga rohnya di tempatkan di sisi orang2 yang beriman.. amin.. al fatihah....

Sebelum menziarah jenazah tadi, aku sempat g ke sekolah kimi jap coz hari ni ada perjumpaan ngan ibu bapa tuk sign report card. Hehehhe aku dulu seingat aku masa tadika takde pun camni.. xm pun takde... tu lah perkembangan pendidikan skang. Komen cikgu dia....

1. Kimi kat sekolah bagus...tak nakal.. (heheh.. kembang la jap anak aku)
2. Tapi kimi lambat skit nak terima sesuatu yang baru, maybe dia pun baru tahun ni sekolah kat sini sedangkan kengkawan lain dah almost 2 year ikut kelas ni.. ( ni yang lemah dengar ni...)

Actually aku dah nampak dah problem kat kimi ni. Dia dah boleh membaca tapi still takleh menulis lagik. maksudnya kalau aku tulis B U K U, dia boleh baca tu bunyinya buku. tapi bila aku suh dia tulis balik perkataan BUKU, dia tak tau.. aduh... aku pun tanya la cikgu dia, then cikgu dia kata murid2 lain dah leh tulis coz dah 2 tahun kat sekolah tu... semester baru ni baru dia akan mula ajar kimi menulis. Aku rasa salah aku gak...coz tahun lepas kimi tukar2 sekolah.. so amik masa tuk suaikan diri n sebagainya sampai tertinggal. Lagik satu kimi ni suka sangat kartun, astro tu dia yang punya... ish...nampak gayanya lepas ni kena stop kartun la... (aci tak? )

aku bukannya apa..cuma risau dia tertinggal. Kalau zaman aku dulu, rasanya 6 tahun takleh membaca dan menulis, its ok.. but zaman skang kalau dah masuk tahun 1, bebudak dah sepatutnya leh membaca dan menulis.. kalau idak kena masuk kelas pemulihan. sian la plak...kalau masuk kelas pemulihan secara tak langsung akan ganggu emosi bebudak tu.. yelah diaorang akan rasa rendah diri plak...

so, mulai skang aku rasa aku kena tegas skit ngan kimi... kena buat time table tuk dia.. risau gak...

No comments: