Wednesday, June 10, 2009

Cuti-cuti Malaysia... day 1 & 2

Penatnya.... 5 hari kuar bercuti. balik umah rasa sakit2 badan. tapi seronok gak jenjalan. Actually aku, hubby n kimi g bercuti ke utara. Abis suma tempat kami redah... Bertolak dari umah hari sabtu. pagi2 lagik kami dah bertolak dan destinasi tujuan adalah alor star. Umah tok hubby. Kampungnya Alor gelegah kawasan alor mengkudu. Sampai lebih kurang kul 4 petang. benda pertama yang dicari adalah goreng pisang sebelum sampai umah. Aku tak taulah napa aku suka gila2 ngan goreng pisang kat utara ni. rasanya lain la... aku actually dulu x-student UUM. so 4 tahun duk area sini. dah terbiasa agaknya...

sampai je kat umah tok, rehat2 jap, aku trus sambar kunci keter n trus ke umah kawan baik masa kat uum dulu. aku penah duk umah dia 3 bulan masa buat praktikal masa uum dulu. lama sungguh rasanya tak jumpa dia + family dia... aku g sensorang, tetiba tersesatlah plak. bukannya apa...salah masuk lorong je.. hehehe.. kelakar la plak.. tempat biasa pun leh sesat ek.. sempat la bual2 lama gak ngan kawan ( izah) aku tu...rindunya ngan ko... malam...hubby ajak g makan bihun sup utara kat medan kota. tu mmg tempat yang mmg dia suka..

day 2
Hari ni kami ke Wang Kelian dan Padang Besar....shopping time... as usual aku ni giler skit bab2 shopping...






ngan makcik n anak dia @ Wang kelian....



kimi @ Wang Kelian....

cuaca yang panas skit sebanyak menggangu proses pengshoppingan aku.. hehehhe..panas giler. sampai aku tak larat nak jalan. Gerai2 kat sini plak cam gerai2 kat pasar malam tu...aduh..sakit kepala... pas g wang Kelian kitaorang direct ke padang besar coz masih tak puas hati ngan hasil shopping...hahahaha.....


2 comments:

Dr Sofea J.Ann Tan said...

fuuuhhh..byk nyer shopping !!

NikNor said...

bestnyer bestnyer dapat p cuti-cuti!