Monday, June 22, 2009

Accident....

Salam...

Cam gempak je title kat atas tu kan... ops...nanti aku citer k.. hari ni badan rasa cam nak demam je coz smalam banyak sangat makan durian.. balik kg n kebetulan skang ni tengah musim buah durian.. apa lagik, belasah la.. dan skang padan muka..

Berbalik kepada title kat atas. Actually smalam cukup 4 tahun selepas satu peristiwa hitam dalam hidup aku.. (wah...dramatik je bunyinya kan...)Camni, 21 Jun 2005 aku telah mengaccidentkan diri aku... Masa tu dalam perjalanan ke tempat keje (Kolej UNITI, port dickson). Aku terlelap semasa drive n terbabas di h/way PD-Seremban. Kecederaan agak teruk yang memaksa aku duduk kat hospital selama sebulan n MC setahun lebih. Tulang pelvis aku patah n terpaksa dimasukkan besi sepanjang punggung n skru ngan tulang belakang.... ianya memaksa aku belajar bertatih tuk berjalan.. dari kerusi roda ke tongkat... seksanya... tapi alhamdulillah, semuanya beransur pulih. Aku pun dah leh jalan seperti sedia kala...

Cumanya nak share something tentang accident tu... dari situ aku tau betapa kasih sayang keluarga memang takde tolak bandingnya... memang susah nak gambarkan keadaan aku masa tu yang terpaksa dibantu untuk buat suma benda termasuk berak kencing. Buat mak, tq coz sentiasa sabar ngan kerenah inda, ayah...tq coz terpaksa jaga kimi selama inda kat hospital n berulang alik setiap hari ke hospital, aisyah... takde kata yang aku leh ckp kat ko...agaknya kalau aku ditempat ko pun aku takleh buat camne ko buat kat aku....izal, walaupun ko kenkadang sengal (hahahhaa) tq la coz jaga aku kat hospital n sempat ganti pampers aku...ct n ayang, tq coz sabar melayan setiap permintaan aku selama aku sakit...kawan2 yang sentiasa mendoakan aku sembuh n sumalah ek.. finally, buat hubby yang sentiasa sabar..tq so much.. (ops, dah cam citer sedih plak ek...) takdelah...bila kenang2 balik masa accident tu mmg sedih pun, aku dah ingat mati je masa tu....
ingatkan nak share gambar2 masa accident tu but scanner buat hal plak...nanti la aku tunjukkan k...meh ngk gambar aku yang cantik jelita je...leh tak? hahahahahha

4 comments:

Big Mamma Bukhari said...

salam linda..
wah! teruk jugak kecederaan u. masa tu baru tahu yg mana kawan.. yg mana tidak.. family tetap yg pertama yg membantu.. alhamdulillah.. u dah pulih seperti biasa sekarang.. ke masih ada rasa trauma.. sengal2 badan akibat kemalangan tu?
apa cerita terbaru? kerja kat sekolah ok x? rajin2 kerja tau...
take care..

Unknown said...

salam...tq. skang dah pulih cam biasa cuma tak larat sangat berdiri n jalan lama2...akan sengal2. trauma?..emmm.. tak sangat kot. cuma tak berani dah tido dalam keter...

NikNor said...

dah 4 tahun rupanya ek linda,...anyway,.. I agree with you, kasih sayang keluarga tiada tolok bandingnya.

Mak Ton said...

teruk gak ko accident lu kan...
isk... ngeri gak dengar....
jauhkan la...