Friday, July 3, 2009

Sukan RIMUP.....

salam...

Dah sabtu ek...cepat betul masa berlalu (ayat standard...hehhe). Hari ni belum ada plan nak g mana2. skang ni just bermalas-malasan kat umah je ni...:) :)


Smalam aku rasa hari yang agak penat buat aku.. napa?...hehehe..meh citer skit. Smalam actually aku sekolah cam biasa. cuma yang luar biasanya ialah aku kena hantar budak ke Sukan Tahunan SJK (C) Chung Kwo. Murid aku masuk tuk sukan RIMUP. Apa RIMUP?..heheh..aku pun tak tau maksud sebenarnya. cuma yang aku tau, skang ni bila sukan tahunan diadakan, pihak sekolah yang mengadakan sukan tersebut mesti menjemput sekolah yang berlainan jenis..maksudnya, sek keb kena ajak la sek jenis keb...tuk acara jemputan. ala2 sukaneka laa... yang buat aku penat bukannya apa, sek yang aku bawak g ni actually dekat la kiranya ngan sekolah aku. So, kitaorang bawak bebudak jalan kaki je ke sekolah tu..aduh...adalah jugak dalam 15 minit berjalan. kalau ikut2 kan tak sampaipun 15 minit tapi, bila jalan reramai ngan bebudak, jadik lama la kan... aku ni plak jenis yang takleh nak jalan jauh2, mula la kaki lenguh..hehhehe.. tapi alhamdulillah bebudak suma ikut cakap. maklumlah cikgu yang mengiring 3 orang, dan sumanya cam singa lapar...mana tak budak takut..tapi singa yang baik hati tau..muka je garang....aci tak?....

on the way ke SJK (c) Chung Kwo....bagus diaorang ni berbaris sepanjang jalan..






sampai dah.....











ni plak gelagak cikgu cikgi...ehheheheh..



1 comment:

ouled kenitra said...

daku pun pernah dengar rimup ni dan samo la tak tau maknanya