Friday, October 30, 2009

Erti sabar....

salam...

hari ni @ sekolah aku melatih bebudak tuk persembahan tuk majlis perasmian bulan bahasa. aku kena latih murid tahun 2. just simple persembahan je sebenarnya.. makanya last minute punya rancangan..so, pepaham je la ek.. bagi kita mmg la simple kan.. tapi bagi bebudak tu..amatlah susah.. murid tahun 2 ni leh tahan lagi.. then aku tlg salah sorang kawan aku latih murid tahun 1 plak.. aduh..kali ni tahap kesabaran aku berada pada tahap yang amat sadis... amatlah susah nak melatih diaorang. rasa nak marah pun ada... tapi...bila rasa nak marah, cepat2 aku ingat balik.. they just 7.. kecik sensangat tuk paham arahan dengan cepat. aku ingat balik kimi... agaknya camnilah cikgu tadika dia ajar dia kat sekolah ek.. secara automatik aku cool.. mmg besar cabarannya mengajar budak2 kecik ni.. kena ada sabar tahap tinggi.. hopefully ALLAH kurniakan 'sabar' itu....





abis sekolah tadi, tuk menghilangkan tahap ke'tension'nan cikgu2 kat sekolah. hari ni kelab guru sekolah aku buat satu pertandingan bowling antara guru-guru @ Endah Parade. oklah... leh happy2... dan resultnya.... aku dapat tempat ke-2. yihaaa....





sebelum tu kitaorang suma dijamu ngan lunch @ restoran rasa mas kat situ2 gak... dan ini pun sempena b'day dua orang cikgu.. cikgu usop n cikgu yong... eppy b'day...







balik tadi dah agak lewat....lewat bagi anak aku kimi... sampai kat taska dia...dia dah tarik muka 14 kat aku... hehehe..sorry ek kimi..mama g me'release'kan tension jap.. so, sebagai balasan..makan malam kimi mintak nak makan KFC... biasalah.. nak tak nak kena ikutla coz malas nak ngk dia muncung lebih lama...

No comments: