Sunday, February 22, 2009

mem'bz' kan diri.....

nampaknya aku cam tak sempat nak menghubdate blog ni... emmm... bukanlah bz sangat but buat2 bz. hehehhehe. tahlah minggu ni benarnya minggu yang agak penat buat aku. terkejar2 rasanya. ngan nak siapkan soalan ujian 1 (6 paper tu...). cam tak penah buat je kan. ngan printer yang buat hal.... haa..pasal printer... meh nak citer ni..

nak dijadikkan citer, tetiba printer aku takleh nak load paper, tersangkut. aku pun tak tau napa. dah masa2 diperlukan. time tu la nak rosak.. sakit jiwa gak dibuatnya. so, aku pun hantar la kat satu kedai ni....dia peram aku nya printer sampai seminggu dan akhirnya katanya takleh buat coz roller kat dalam tu rosak. aduh...sakit gak kepala aku coz cam dah jatuh hukum buangla printer ni kiranya... but hari ni kebetulan aku g bersih umah aku kat PD tu so sempatla singgah satu kedai komputer kat tesco seremban (aku mmg dah biasa kat sini kalau ada pape prob). tokey kedai tu kata bagi masa 3 jam dia check kan... nak tau apa jadik?..... bila aku amik rupa2nya ada benda sangkut kat dalam.. as usual kimilah kena marah kan... heheh...sian kimi...beria2 dia kata dia tak masukkan benda tu.... tapi sampai ke saat ni aku heran ngan kedai pertama yg peram seminggu printer aku tu..apa yg dia buat sebenarnya aku pun tak tau.... but alhamdulillah printer aku dah berfungsi seperti sedia kala....


Nilah printernya.... kimi tu penyibuk je.. hehehe..

benda yang kimi pegang tu la punca printer ku koma seminggu lebih... aduh....jangan buat hal lagik ek printer...susah aku....

sebenarnya hari ni banyak sangat tempat yang aku g... first ke nilai (umah mak mertua), amik pam racun coz nak meracun di umah PD. sebelum tu hantar printer dulu... pastu g gunting rambut kimi. kimi heboh kata rambut dia dah panjang. smalam aku jumpa dia gunting rambut sendri dalam toilet guna gunting yang mmg ada kat dalam toilet. abis sempong rambut depannya. so, untuk elakkan dia terus menerus gunting rambut dia baik aku suh org yg profesionak yang guntingkan...kat atas tu gambar kimi ngan rambut barunya..then terus berdesup ke umah PD n meracun (ops....bukan aku yang meracun..mr nuar laa...sapa lagik). Lepas tu sempat g melawat kawan baik aku (k.lin, kawan serumah masa keje kat kolej uniti dulu). Melawat dia kat hospital PD. dia baru je dapat baby girl but baby dia kena kuning... tinggi plak tu..300 katanya... punyalah lama rasanya tak jumpa. bayangkanlah anak ke3 dia pun aku tak sempat ngk, alih2 dah anak ke 4. ko mmg produktif kak.. hehehe.. apapun aku harap anak dia cepat sembuh...amin,,,

selesai di hospital....tapi hari masih panjang... kena singgah ke umah mak mertua ku balik coz nak pulangkan pam racun.... penatnya... then ada lagik satu tugas yang masih lom selesai... carik kain nak buat skirting tuk meja jamuan... al maklumlah aku jadik ajk jamuan tu mesyuarat PIBG sekolah. yang rasminya nanti senator T. Murugiah...ada kenal?....so kena lah buat grand2 skit ek.. so aku ditugaskan carik kain tuk buat skirting di meja jamuan VIP. Setelah merayau bagai nak giler..akhirnya jumpa gaklah kain yang diidamkan ngan budget yang ditetapkan. 77 meter semuanya... aduh...penatnya.....

panjang plak citer aku kali ni. cam lepas geram je kan...coz lama tak online... dah abis?...lom lagik... nak balik, kimi plak nak ngk citer Geng Upin Ipin. Emm...so singgahlah Alamanda ngk ada tak tiket. sian kat kini coz tiket hari ni suma sold out. so, kitaorg beli tiket tuk malam besok kul 9.30 malam. so, sapa nak join mehlah together gether..... haa....lepas beli tiket baru balik...singgah beli makanan malam then trus rempit ke umah...penat tahap cipan dah ni.....heheh...berakhirlah satu hari yang mmg penuh ngan xtvt..rasa cam tak cuti je.....

1 comment:

Dr Sofea J.Ann Tan said...

waaaaa..!!!. finally kimi nak tgk movie!!!!! bagus ..bagus..satu pencapaian .!!pas ni leh tgk same2 ngan pak ngah n mak ngah la ye!!!