Thursday, February 26, 2009

Banjir Kilat......

Adat di Kl...asal ujan lebat skit je akan adalah tempat yang akan banjir.... emm...sebelum duk Kl aku sikit pun tak heran suma tu...apa peduli ek..hehehe...tapi skang ni kena lah amik peduli.. kang terkandas kat banjir baru padan muka...

hari ni lebih kurang kul 3.00 petang...aku tengah asyik ngaja tetiba sorang murid aku menjerit.. cikgu...banjir.. ops?...takkan sekolah aku banjir kot. hujan mmg lebat giler hari ni..sampai tempias masuk ke dalam kelas...almaklumlah, sekolah aku ni sekolah lama ditambah plak bukan jenis bantuan penuh kerajaan, so still bangunan lama yang setengah batu n setengah lagik jaring2... aku pun menjengok keluar... betul..betul..betul... banjir laa...taklah tinggi sangat... cukuplah menenggelamkan setengah dari pasu bunga... emm...menurut sorang parent yang kebetulan baru sampai katanya mmg ada kawasan yang banjir. antaranya bomba jalan pasar pudu.. risau gak aku kalau hujan berlarutan silap2 abislah aku terperangkap. alhamdulillah hujan tu berhenti dalam kul 5.30 petang n air mula surut...

meh ngk gambar sek aku masa banjir kilat ni melanda.... Sek Keb (p) Pudu 1.



ni kat depan pondok guard... n gate utama..

pemandangan dari kelas aku...

abis bunga2....ngklah pasu tu pun hampir tenggelam...

wakaf pun dimasuki air...

emm..nilah rupanya kawasan sekolah yang dinaiki air....

1 comment:

Big Mamma Bukhari said...

salam linda..
org kata.. hujan itu rahmat..
kuat betul hujan.. sampai jadi banjir kilat gitu..
anyway.. have a great weekend linda.. tq rajin singgah ke blog t tu ye...