Tuesday, February 11, 2014

rungutan yang tiada sapa mendengar.....sps....oo...sps...


bukan nak mengeluh...bukan nak merungut.. sebab kami tau, mengeluh dan merungut la banyak mana sekali pun.. takkan ada yang sudi mendengar. cam serius je bunyik nya kan... emm... sebenarnya dah 3-4 hari ni semua cikgu2 kat sekolah aku kelam kabut dibuat dek satu sistem online ni.. sistem pengurusan sekolah (SPS)... kami dikehendaki update semua maklumat berkaitan perihal diri n murid2 dalam kelas kedalam sistem ni. buat pengetahuan yg diluar bidang ni... sebenarnya pelbagai sistem yg cikgu kena hupdate setiap awal tahun berkaitan murid... apdm, smm dan sekang sps. actually benda tu suma benda2 yg sama... apa?...ingat cikgu takde keje lain ke selain nak buat keje2 yg sama dua tiga kali... kalaulah sistem yg disediakan servernya bagus takpelah jugak. ini asyik hang je....huuu.....sangat2 menjengkelkan.

aku tak tau dimana silapnya. sepatutnya sesuatu sistem yang dibuat perlulah di pastikan ianya stabil dulu sebelum bleh digunakan. ada ke pilot testnya..... ini idak... kami ni plak jadik lab rat korang.... aku ni taklah pandai sangat dalam bab2 it ni.. tapi kalau dah sampai tahap kalau ada masa lapang je kena online...tapi servernya tetap x ok...apa cer...

dari smalam aku masuk bila dah penat2 taip...tetiba dia kuar balik page depan...maun x hangin....adus....layan kan ajer la yer cikgu-cikgu.... saya yang menurut perintah....


kot2 la ada yg terlibat ngan sistem ni atau bau2 durian ngan org yg buat sistem ni...cer bagitau k... huhuhu...

No comments: