Tuesday, June 26, 2012

adik.....adik....

salam....

lama tak update.... been bz....alasan lagik ek... tapi betul lately ni mmg sangat2 bz a.k.a membizikan diri ngan macam2 hal...

sebenarnya hari ni nak citer pasal 'adik'.... anak aku yg kedua tu.. syahmie... smalam aku bawak dia tuk jumpa doktor pakar kana2 kat hospital PD... mmg ada appointment kat sana.. sakit apa?... emm.. camne nak citer ek... actually, dia ni kurang darah... hb dia low.. slalunya hb for normal person mesti atas 10.. kalau sesapa yg penah peknen, masa buat check up bulanan tu mesti tau benda ni...coz bg org peknen, hb mesti atas 10. doktor suspek dia ada thalasemia. but aku rasa takde pun dalam susur galur family ku maupun en.husband ada sejarah thalasemia.. aduh..penin laa... aku pun dah buat dah ujian to detect thalasemia but negative..maksudnya takdelah... tapi.... doktor kata plak thalasemia ni banyak jenis... yg aku buat tu salah satu ujian tuk satu jenisnya.. huhuhu..bermakna ... not confirm yet...

disebabkan oleh itu, aku kena la buat check up kat pakar ni. according to pakar smalam.. dia nak buat dna test to make sure betul tak ada thalasemia. but no need to worry bcoz pakar tu kata dalam 20 orang yang sedang berjalan di malaysia ni....mesti ada seorang yang berjalan ngan hb low... hehehhe... katanya anak aku ni bukanlah dalam tahap bahaya pun.. but we need to know why hb dia low... so smalam, aku n en.husband pun kena amik darah gak tuk make sure kitaorang bukan lah pembawa thalasemia... adus.. tak pasal2 kena cucuk.. sakit dow.....

lagik satu.... doktor pesan... kalau bleh jangan merancang tuk ada baby dalam masa terdekat until we know the true picture... hehheeee.... sementara nak tunggu ujian dna yang result nya akan dapat dalam tempoh 6-12 bulan tu... doktor suh anak aku amik ubat tambah darah tuk setiap hari...alahai...siannya anak aku... hope takde apa la... kawan2 yang membaca ni, tolonglah doa2kan anak aku tu ok ek...




No comments: