Thursday, November 17, 2011

salam....

hari ni still bz...bz disaat-saat akhir sebelum sek tutup... dan saat2 akhir ni jugak la macam2 yg PPD nak cikgu cikgi buat....ops...'saya yang menurut perintah...' layan kan ajer...

hari ni jugak result UPSR kuar...but bila di ngk2 situasinya... kemeriahan debaran menunggu pengumuman result tu cam kurang. ramai yg dah tau result masing2 melalui sms.. so debaran tu cam dah takde... tak best ek.. teringat masa aku sekolah dulu. rasa cam nak pecah dada berdebar nunggu cikgu bg result... anyway tuk murid2 n guru2 SKPA, ucapan tahniah aku tuk mereka yg cemerlang, dan yang kurang cemerlang, jadikan ini sebagai titik permulaan tuk suatu pencapaian yang lebih baik masa depan... amin...

emm...nak share satu bendalah kat sini.. ada satu benda yang mengganggu emosi aku skang.. bukan la apa pun.. tapi tah.... camni.. sedang aku leka2 dok menengok status kawan2 kat FB tetiba terbaca lah komen pada satu status yg dibuat oleh salah sorang kawan aku... benda ni ada kaitan ngan cikgu laa... dan komen tu ada menyebut ' cikgu skang ni memang hampehhh...'... aku jadik terkedu baca komen tu, walaupun komen tu takde kena mengena ngan aku tapi bak kata org cubit peha kanan, peha kiri terasa...leh gitu,,,, aku sendri tak paham camne seorang ibu/bapa leh kuarkan perkataan camtu tuk orang yang mengajar anaknya...yang memberi ilmu kepada anak nya. tak perlu nak persoalkan keikhlasan cikgu. walau apapun itulah orang yang mengajar anak kita. kenkadang terpk jugak aku... agaknya antara sebab murid2 skang kurang rasa hormat pada guru berpunca dari ibu bapa sendri yang begitu.. dan agaknya kurangnya berkat ilmu yang diterima adalah disebabkan ibubapa yang selalu mempersoalkan kerja guru tu sendri... tahlah ek...hopefully kita tak tergolong dikalangan itu.....sekadar peringatan tuk diri sendri n semua.....:) :)

oklah....need rest,,, besok still got 1 day to go....pastu leh rilex skit..sebelum sek dibuka tahun depan...yihaa.....cuti....cuti ke?....

1 comment:

Anonymous said...

rasanya cam tahu je.....maybe kadang2 ibubapa tak perasan tapi sbg guru kita dah jalankan tanggungjawab cuma kalau kita tak nak org persoalkan tugas guru, kita sbg guru kena buat kerja betul2 dan ikhlas barulah tak ada org yg ckp macam tu...